Plocka svamp

Sommaren lider mot sitt slut och jag byter ut lata sommardagar vid stranden mot sköna promenader i skogen för att leta efter ”guld”.

Min kära mor följer gärna med på turer och vi får en stund tillsammans att bara njuta.

20130904-221119.jpg

Kantareller är en sån god, smörig svamp som jag oftast tillagar i smör eller kokosolja tillsammans med finhackad rödlök, salt och peppar. Ibland har jag i en skvätt grädde eller kokosgrädde också.

Riktigt gott att äta till en köttbit, eller ha på en paleo smörgås. Säkert god på sötpotatistoast också, men det har jag aldrig prövat.

Skogen ger mig lugn i själen, samtidigt som jag får frisk luft och rörelse. Jag får också umgås med min kjäre mor som dessvärre börjar bli sämre i demens. Utredningen har precis påbörjats, men jag märker stor skillnad på henne nu mot för några år sen.

Sensommaren/hösten är egentligen väldigt fin med allt vad skogen har att erbjuda.

20130904-223639.jpg

20130904-224007.jpg

20130904-224336.jpg

Kommentera

