Frukost på semestern

Det är inte alltid det blir som det ska med kosten på semestern, men den här gången har vi ändå ätit bra 80% av tiden. Det får man allt se som en liten seger…

20131010-142050.jpg

Min syster bakade ett gott paleobröd som hon hade med sig. Receptet är från Birgitta Höglund och var verkligen supergott!

Ett enda bröd räckte för mig och min syster i sex dagar! Det är bra jobbat. =o) Men man får ju ha mycket pålägg och inte bara äta bröd.
Passade super med lökgroddar, skinka och banan på brödet. Mums!

Många mornar åt vi även vattenmelon till frukost och sugarsnaps. Att vara på semester behöver inte betyda att man bryter sina bra matvanor. Vi åt lite som inte är paleo också på semetsern, men höll oss ändå till 80/20.

Jag älskar frukost! Det är så mångsidigt och gott och man kan äta allt från rester från midagen dagen innan, ägg i olika valörer, bröd, kokosyoghurt och annat gott. Sen jag började med en renare livsstil har jag upptäckt än mer goda frukostar. =o)

Ha en fortsatt fin dag!

20131010-141907.jpg20131010-141952.jpg

 

20131010-142118.jpg

20131010-142141.jpg

20131010-142220.jpg

Kommentera

