Vildfångad lax

Jag tycker verkligen om lax!

Jag brukade inte tycka om det, men nu är det en av mina favoriter. Jag gillar fortfarande inte gravad lax, det är lite för rått. För bara nån vecka sen trodde jag att jag bara gillade grillad eller stekt lax, men jag hade fel!

20131010-143532.jpg

Som jag skrev om i ett tidigare inlägg så tog min syster med sig vildfångad fisk till Kalix från nord Norge. Hon tog med sig både tork och lax! Jag var så glad att jag äntligen fick äta vildfångad lax istället för uppföd lax!.

Min syster kokade upp vatten,  vinäger och socker (byt socker mot honung). Hon lät sen detta svalna och hade i fint skivad gurka. Innan servering la hon i dill. Mums!

Laxen kokade hon i vatten med en massa havssalt.

Detta åt vi med potatis, och en rödkål och morotssallad med citronjuice, chili, salt och peppar. Vi hade även gräddfil vid sidan av.

Du kan också servera det med brysselkål med knaprig bacon i.

Enkelt och så gott!

 

20131010-144406.jpg

Kommentera

