Finare hy

Detta är något jag varit lite i valet och kvalet om jag skulle posta på bloggen. Jag tycker inte om att lägga upp så mycket selfies. 

Men skillnaden i min hy sen jag skärpte till kosten är så stor att jag var tvungen att dela med mig av det. 

20140202-125759.jpg

 

Bilden till vänster visar mig den 31 december 2013 – min hy var torr, kliade, eksem, rinnande ögon, kliande hals och jag kände mig bara allmänt sjuk.
Jag hade ätit riktigt dåligt under hela decembermånad.

Bilden till höger visar mig den 5 january 2014, bara 5 dagar senare!
Från första januari började jag äta ren mat igen och min hy började bli bättre på en gång, eksem försvann, jag var inte lika torr längre och även den konstanta förkylningskänslan var som bortblåst!

 

När jag visade bilderna till min bror sa han Det där är bara på insidan, tänk bara hur du ser ut på insidan. Huden är den sista utvägen för orenheter och inflammationer i kroppen. 

Det skrämde mig en del och fick mig att se på saker lite annorlunda.
Det finns verkligen en sanning i det där talesättet: Vacker från insidan ut.

Kommentera

