Lunch med vänner

Häromdagen hade jag några vänninor över för lite lunch.
Vi gick på gymnasiet ihop, musikestet och har varit med om så himla mycket kul ihop. I och med att jag bott i Nya Zeeland och Norge så har vi inte träffats på väldigt länge.
Det blev en mycket trevlig lunch med blan annat paleobröd á la Under vårt tak.

20140419-183732.jpg

Vad serverar man egentligen när man vill äta en enkel, fräsch lunch tillsammans med sina vänninor? Det enkla hade varit att köpa något färskt bröd och en massa pålägg, men nu ville jag inte äta spannmål.
Därför gjorde jag det här goda bollarna från Under vårt tak.

20140419-183742.jpg

 

Till detta hade vi skinka, ost, grönsaker, jordgubbar, vindruvor och té.

Jag fick även tillfället att berätta lite mer om paleo för mina vänninor och de var mycket intresserade. Jag tryckte inte ner informationen i deras halsar, det fungerar aldrig. Men de hade frågor och jag svarade. Och så tyckte de väldigt mycket om brödet också. 🙂
Jag hade köpt vanligt bröd åt dem för man vet ju aldrig vad folk tycker om sånt som är utanför normen. Men ingen rörde det brödet!

En mycket lyckad lunch tillsammans helt enkelt.😊💚

20140419-183751.jpg

20140419-183759.jpg

Kommentera

