Snacks

Från och med fjärde maj bestämde jag mig att det var nog. Jag hade fuskat alldeles för mycket sen påsk.
Jag ville göra en Whole30. Kände inte att jag hade så mycket kunskap om det och det blev kanske lite för mycket frukt och även ett glas vin en dag.

Så vad för snacks kan man äta medan man kör en Whole30 när till och med mörk choklad är en no-no?

20140511-110221.jpg

Jag har ätit en hel del jordgubbar i det sista. Tur att det är den säsongen nu i alla fall.
Man kan ju snacka på massa olika goda grönsaker, bär och nötter. Om man nu behöver ett snacks!

20140511-110400.jpg

Häromdagen kom mamma över på en kopp kaffe och vi brukar alltid äta nån bakelse eller nåt då. Men den här gången bjöd jag istället på jordgubbar. Uppskattat och det är ju så gott!

Igår kom en väninna över för att se melodifestivalen och tjöta lite och då festade vi loss på jordgubbar (igen), vattenmelon (som var väldigt smaklös tyvärr), physallis, torkade fikon och råa nötter.
Perfekt!

20140511-110546.jpg

Man behöver u inte en massa chips, godis, ostbågar och annat när naturen har så mycket gott att erbjuda. 🙂

Vad tycker du om att ha som snacks?

20140511-110415.jpg

 

 

Kommentera

