Snacks

Det är inte alltid lätt att veta vad man ska äta mellan måltider OM man är sugen eller hungrig. Jag äter inte ofta snacks. Jag äter oftast tillräckligt mycket med fett eller protein till mina måltider att jag inte behöver snacks. Men ibland kommer suget såklart!

Egentligen tycker jag att de allra flesta inte behöver snacks mellan måltiderna. Ät ordentligt vid måltiden istället och märker du att du blir hungrig innan nästa måltid kan du se till att äta mer när du väl äter.

Men som sagt, ibland kommer ändå suget eller hungern emellan måltiderna och då är det bra att få i sig bra mellanmål.

 

Här följer några exempel på bra snacks:

Nötter (naturella eller rostade hemma) – ca 0.5-1 dl vilket motsvarar ungefär en handfull.
Avokado – 1 hel. Gott med svartpeppar på och lite lime. Gott och mättande med bra fetter.
Körsbärstomater – ca 6 st. Men bra att kombinera med någon fettkölla som exempelvis en tesked kokosolja.
Banan – en halv eller en hel.  Bananer är fulla av energi, så känn dig fram hur mycket du behöver.
Skinka– 3-5 skivor. Även här kan det vara bra att komplementera med en fettkälla.
Kokta ägg – 1 eller flera. Det ultimata mellanmålet med både fett och protein!
Äggmuffins – 1-2. Dessa små paket är så goda och fulla med bra energi.
Bär– 1-2 dl. Jag tycker det är gott att äta dem frysta. Även här kan det vara bra att komplementera med en fettkälla.

 

Enjoy!

I’m enjoying day 10 of my 30 day Paleo. So far so good. Sun is shining, we’re having 15 degrees (celsius) and…yeah, spring is here!!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s