Munhygien – uppdatering

I mars skrev jag om mina nya rutiner vad gäller Munhälsa.
Oil Pulling, hemmagjord tandkräm och att skrapa tungan.

Tyvärr blev tandkrämen lite för sur eller bitter… Hade nog för mycket bikarbonat i den. 
Så jag bestämde mig för att köpa en tandkräm i affären istället, utan fluor. 

Tandkrämen jag köpte kommer från märket Urtekram och de gör även schampo, tvål, deodorant etc. Vi använder deras hanstvål, men schampoot slutade jag använda för det gjorde bara håret ännu värre.

Denna tandkräm är lite mintig i smaken, den löddrar inte som vanlig tandkräm heller. Efter att ha använt den en stund valde jag att sluta för den fungerade inte alls för mig.
Istället hittade jag efter mycket om och men hittade jag Kingfisher utan fluor med pepparmint smak som kändes mer som vanlig tandkräm.

kingfisher_mint.png

Jag har varit lite lat med oil pulling. Det gick så bra i början, men orken och stressen från jobb och sen semester… ja… ursäkter. Men det föll i glömska i alla fall.

Uppdateringen är inte alls vad jag trodde. Jag hade sett fram emot att få ge en uppdatering där tänderna är vita och tandtrollen borta. Men men… Man ska aldrig ge upp! 😊

Kommentera

