Svensk midsommar /Swedish Midsummer

Då har dagen D kommit igen, Sveriges Nationaldag även om den inte är det på pappret, nämligen midsommar!

I år bjöd vi familjen på lite god foccaccia bland annat. Mums!

På midsommar är det ju tradition för de flesta att äta sill och potatis med en liten nubbe, men varken jag eller sambon gillar sill. Jag bjöd fortfarande på det i år, men hade även mycket annat gott på smörgåsbordet.

 

Jag gjorde en focaccia, med recept från Under vårt tak och gjorde både en som var helt naturell för de som inte gillar fisk eller liknande och sen gjorde jag en som jag dekorerade med cream fraiche, lax, rom, rödlök, gräslök och citronskal! Om inte annat så såg den väldigt lyxig ut. =o)

Jag gjorde även en ostsufflé vilken är så otroligt god, men inte för en riktig paleolit. ;o)
Vid sidan hade jag också lax, den berömda sillen, olika grönsaker, ägghalvor med rom på, olika ostar, proscieutto, salami med mera. Det var mycket mat!

Efter den maten bjöd jag på en riktigt god midsommar tårta!

Buffén var mer åt lchf-hållet än paleo, men det fanns även chans för den som ville att äta helt paleo.  🌻

Allt i allt hade vi en riktigt fin midsommar med familjen även om vi råkade missa tiden helt för när det var dans kring midsommarstången. Kanske nästa år.  😊

Trevlig Midsommar!



Kommentera

