Bärig Midsommartårta

En jordgubbstårta är ju nästan ett mste på midsommar!

Jag gjorde min egna version utan spannmål och  mejerier. Om man vill kan man ändå ha vispgrädde istället för kokosgrädde på toppen.

snapseed-36

Sockerkakan är ett recept från Nilla’s kitchen. Jag la folie på toppen efter 25 minuter, men jag hade kunnat göra det efter 20 minuter istället.

Jag fyllde kakan med en god citronkräm! 🍋 Recept från Under vårt tak.


På toppen av kakan blev det vispad kokosgrädde och en massa bär! Om du tål mejerier kan du ha vanlig vispgrädde på toppen.


Enjoy!

 

Kommentera

