Underbara lördagsmorgon

Det regnar ute, luften känns rå och kall. Träden brinner utanför mitt fönster och jag har en mysmorgon denna lördag med kanelpannkakor, svenska äpplen, kaffe och morgon tv. 


Jag ääälskar mysmornar! Doften av kaffe, ingen stress, inga måsten, ingenting. Jag kan göra precis vad jag vill.

Denna morgon fixade jag lite med tvätten och sen gjorde jag några underbara kanelpannkakor som jag kunde avnjuta framför morgontv.
En helt underbar morgon.  💛

Här är recepten på pannkakorna.

Ingredienser:
(till 2-3 personer)

  • 2 dl mandelmjöl
  • 2 dl kokosmjölk
  • 4 ägg
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 msk fiberhusk
  • 0.5 tsk vaniljpulver
  • 0.5 tsk malen kanel
  • 0.4 tsk malen kardemumma

SÅ här gör du:

Blanda alla ingredienser noggrant.
Stek dem sen i en mediumhet panna i kokosolja.

Servera med äpple och lite honung eller lönnsirap.

Enjoy!


Wishing everyone a lovely weekend!

Kommentera

