Lägga in egna oliver

För några veckor sen sålde de färska oliver på min lokala butik. Jag köpte ett gäng fötr att lägga in dem själv. Kan ju alltid pröva! 

Oliverna låg i vatten i två veckor, då bytte jag vatten dagligen. Sen låg de i saltlag i 5 dagar, jag rörde om lite nu och då. Sist låg de i en lag av vatten och vitvinsvinäger i 2 dagar, och idag lade jag in oliverna med olivolja, lite vitvinsvinäger, vitlök, timjan, chili och röd paprika.

Nu ska oliverna stå i minst 2 månader i mörker innan de kan ätas. Helst mkt längre läste jag, helst ett år. Vi får se hur länge jag kan hålla mig. 😊

Önskar alla en fortsatt fin dag!

3 thoughts on “Lägga in egna oliver

Kommentera

