Varför skriver jag på svenska nu? Why am I now writing in Swedish?

Ni har kanske märkt att min hemsida sakta övergått till svenska istället?
Det finns endel skäl till det och jag tänkte reda ut dem lite.

Perhaps you’ve noticed that I write more and more in Swedish in the website?
I give you the explanation below.



Från början skrev jag på engelska på hemsidan.
Det hela berodde på att jag har ett stort internationellt nätverk samt att det fanns lite planer på att flytta tillbaka utomlands. Då passade det bra att ha allt på engelska från början.

Allt eftersom tiden gått har jag fått fler svenska följare och trots att de flesta svenskar klarar av engelskan utan problem så fick jag ändå önskemål om att skriva på svenska för att det skulle bli enklare att förstå hela innebörden i mina texter och i recepten.
Jag har även fått fler svenska klienter och de internationella har tunnats ut.

Jag ska även nischa in mig mer i framtiden och hemsidan kommer att omarbetas sakteliga, därför bestämde jag mig för att gå från att vara helt internationell, till att koncentrera mig mer på mina svenska klienter.

Recepten kommer i stor utsträckning att omarbetas till svenska, men jag kommer att behålla de på engelska också, i alla fall i början.

Hoppas ni kan ha överseende med att sidan förändras sakta med säkert i framtiden och fortsätt gärna följha mig på instagram @healthy_clean_lifestyle

Önskar alla en fortsatt bra dag!

 

Because of my international contacts I decided to have my website in English from the beginning. Since I started my company however, I’ve gained more Swedish followers and clients and even though English is like a second language in Sweden, a lot of people have expressed a wish to see my posts and recipes in Swedish instead.

This is the main reason why I have made the decision to change my Company and website to Swedish. I might make changes in the future, you never know. =o)

I hope I can still keep my international followers and that you’ll try my recipes (which will be in both English and Swedish at least for now) and keep follow me on Instagram @healthy_clean_lifestyle

Wishing everyone a wonderful day!

 

 

Kommentera

