En jul med familjen

Julstöket har lagt sig, snön lyser fortfarande med sin frånvaro och snart är det dags att återgå till vardagen. 

Men det har varit en mycket bra jul med familjen. ❤️

Det är många år sen jag firade jul med mina föräldrar. I alla fall i fler dagar än en. Men i år ändrade vi på det!

Till saken hör att min mamma dessvärre börjar bli dement. Det är fortfarande i ett tidigt stadie, men för varje gång jag träffar henne märker jag en skillnad. Jag kände att är det nån gång vi ska fira jul ihop så är det nu medan hon fortfarande kan minnas det vi gör tillsammans. Inte fö att det inte är viktigt senare oxå! Men jag vill också att hon ska minnas detta.

Det är jobbigt att se sin mamma sakta försvinna ifrån oss. Hon säger ofta ”det är inte jobbigt för mig, jag minns det inte. Det svåra är att veta att ni får se mig sån här”. ❤️ Kära lilla mamma.


Mina föräldrar kom ner till Göteborg (de bor i Degerfors i Värmland) på onsdagen. Då lagade jag en vildsvinsstek med en potatisgratäng till och gräddsås. Vi bara umgicks där på kvällen.

På torsdagen klippte vi oss allihop, vi åt lunch i stan och så ville pappa besöka Fêskêkôrka. Sen blev det jul på Liseberg!





Dessvärre jobbade jag på fredagen, men då kokade pappa julskinkan, precis som när jag var liten. Och när jag kom hem griljerade vi den och ordnade ett litet julbord som vi njöt av medan vi såg på Bingolotto uppesittarkväll. En riktigt mysig lill-julafton.

På jul var vi inbjudna till min sambos föräldrar. Vi träffades till Kalle Anka och hade lite glöggmys. Så delades det ut klappar och sen blev det ett fullt julbord.






Vi har haft det så mysigt! Och det värmde hjärtat att se mina föräldrar njuta och inte behöva sitta ensamma på självaste julafton.

DET var den bästa julklappen av dem alla. Att få umgås med allihop. Att få ro om mina föräldrar. Att det fanns så mycket kärlek.

Mina föräldrar åkte hem igår på juldagen. Det var sorgligt att se dem åka, men jag vet att vi ses snart igen. ❤️

Jag hoppas att ni har haft en lika magisk jul som vi, att ni tagit tillvara på stunderna med era nära och kära, ätit god mat och bara varit.

Ta hand om varandra och God Fortsättning! 🌟

Kommentera

