2016 – ett frustrationens år

Som brukligt vill jag sammanfatta 2016 i ett kortare inlägg över årets förta kopp kaffe.

Många jag har pratat med har sagt att 2016 var ett hemskt år. Många har sagt att året har gått otroligt fort.
Jag håller med om att året har flugit förbi. Det var inte länge sen vi satt i snöstorm härnere i Göteborg i januari. Det var inte länge sen jag var helt ny på mitt jobb som kanslist på ÖNH på Sahlgrenska Universitetssjukhuset.

Året har haft toppar och dalar och så här i efterhand har inte året varit så hemskt. Men det har varit fyllt med frustration.

2016 började bra för mig. Jag fick ett jobb och min sambo och jag satte upp personliga mål som vi trodde skulle vara helt uppnåbara under året. Inga problem.
Jag var nyexaminerad kostrådgivare från Paleo Institute och idéerna var många om hur företaget skulle kunna ta fart.
Min sambo bestämde sig en gång för alla att läsa till Personlig Tränare och blev färdig i November.

Jag har jobbat med företaget vid sidan om mitt fasta jobb och för att vara helt ärlig har jag inte alls kommit dit jag vill med företaget, men det kommer sig nog av för lite tid. Det blir inte mycket tid över när man kommer hem från jobb, ska träna och laga middag och luncher. Tröttheten har satt in och min kropp har inte mått så bra.
Stress och för lite sömn har präglat detta år och personliga mål som vi satt har inte gått i uppfyllelse. Mycket frustration och mycket sökande efter svar.


Jag fann Anders Lönedal i slutet av 2016 och fick svar på endel av mina frågor angående min kropp. Svar som fick mig att andas ut och känna att jag också kan nå mina mål. Det kommer att ta tid, men jag kommer att komma dit (mer om deta i ett separat inlägg).

Under hösten kontaktade jag Annika från Clean Eating by Annika och vi har påbörjat ett projekt tillsammans. Jag kan inte berätta än vad det går ut på, men det kommer att bli så spännande!




Hur ser det då ut 2017?

Min sambo har fått jobb som PT och vi är väldigt lyckliga för detta! Mycket frustration kommer att vända i och med det. Jag har spännande planer för året med företaget och även lite frustration försvinner i och med de planerna.
Sen har vi lite personliga mål som vi hoppas att vi når under året.
Jag ska läsa till doula i nyåret! Redan i februari kör vi igång och jag ser verkligen fram emot detta. Mer frustration som försvinner i och med den utbildningen.

Jag tror att 2017 kommer att bli ett bra år, fyllt med spännande nya äventyr, mycket natur, god hälsosam mat och förhoppningsvis ännu mer tid med familj och vänner.

Hur ser dina planer ut för det nya året?

Önskar alla ett riktigt gott 2017!

Kommentera

