Dra ner på kaffe

Jag älskar kaffe!

Den första koppen på morgonen är den absolut bästa.

Förr kunde jag dricka kopp på kopp på kopp hela dagen lång. Sista koppen drack jag till kvällsmackan runt 20.00. Men detta är några år sen.

Sen flera år tillbaka har jag inte druckit kaffe på kvällarna, förutom när jag umgåtts med familjen. Hela min familj är riktiga kaffedrickare…!

Jag dricker kanske 2-4 koppar kaffe per dag, men nu ska jag dra ner ännu mer.

När man har lipödem är det bra att dra ner på kaffet samt kolsyrade drycker för att de bland annat är vätskedrivande. Jag ska därför dra ner till 1-2 koppar kaffe per dag. Blir intressant att se hur det går!

På jobb har vi inte speciellt gott kaffe. Därför har jag bestämt mig för att göra kaffe hemma på morgonen och ta med mig en kopp till jobbet. Då får jag verkligen njuta av den lilla kaffen jag får under dagen. Hehe.

För detta ändamål har jag skaffat en bättre thermosmugg från Klean Kanteen.
Klean Kanteen använder rostfritt stål samt att de är fria från BPA, ftalater, bly och andra gifter. Även tillverkningen av flaskorna görs miljövänligt där företaget övervakar tillverkningen i varje steg och arbetar på att minska mängden avfall.

Jag köpte min thermos mugg på Lapland Eco Store.
Jag har även en vattenflaska från Klean Kanteen som jag är mycket nöjd med.

Nu är det bara att börja mitt steg mot ett ännu hälsosammare liv!

Kommentera

