Härliga söndag

Jag sitter vid köksbordet med datorn framför mig.
Har ätit lite paleopannkakor och njuter av de få koppar kaffe jag dricker numera.

Sambon spelar go-musik ute i vardagsrummet och ute är det grått och blött.

Söndagar….en dag då många får ångest inför den stundande jobbveckan. Men idag känns det mest bara postitivt!


Jag känner ofta söndags blues.
En känsla av att helgen är för kort för att hinna varva ner och hämta kraft inför en ny arbetsvecka. Många gånger har jag önskat att man hade tre-dagars-helger så man kunde få minst en dag utan måsten. För visst är det så att helgerna ofta går åt till en massa måsten?
Man kanske ska städa, handla, laga mat inför den stundande arbetsveckan, man ska hinna umgås med vänner och familj, man kanske har möten inbokade och har man eget företag vid sidan om ett fast jobb sker det mesta arbete på kvällar och helger.

Få är de söndagar som jag bara njuter trots alla måsten, men idag är det en sån dag! 🙂

Jag fick sova tills jag vaknade av mig själv. Jag åt en goda paleopannkakor och njöt av lite kaffe.
Snart ska vi iväg och handla och sen ska jag förbereda luncher samt dagens höjdpunkt; Paleo Pizza Sunday!


De senaste par veckorna har jag arbetat mycket på min andning och det har hjälpt mig mer än med mitt lymfatiska system. Jag får tid morgon och kväll att fokusera på mig, på min hälsa, nästan lite meditation. Jag har fått in en bra rutin som jag mår bra av och jag har haft mer positiva tankar. Jag kan hantera min stress bättre.
Min kära syster sa till mig att man har måsten och de får man bara acceptera! Finns ingen idé att stressa över dem. De är livet, man får hänga med i vågorna av stress, måsten och vila och göra det bästa av situationen.

Så idag njuter jag!
Imorgon är det jobb igen och det är också som det är. Jag trivs i alla fall med jobbet och arbetskamraterna och jag får ta fasta på det trots ekorrhjulet.

Njut dagen och ta hand om varandra!❤️

Kommentera

