Midsommar mat

Då är den äntligen här; midsommaren!

Det är något speciellt med midsommar. Även om vi redan haft sommar en stund så markerar midsommaren ändå början av sommaren eller semestern för många.
Det är också lite vemodigt då man vet att ljuset vänder.

I det här inlägget får du lite recept på sånt man kan smaska på under midsommaren.
En del recept innehåller mejerier.

Glad Midsommar!

snapseed-28

Förra året bjöd jag på ett smörgåsbord med både skinkor, salami, sill, lax och färsk potatis, men jag gjorde också en god foccacia med recept från Under vårt tak.
Här finner ni inlägget jag skrev då och vad för gottigheter jag la uppe på denna goda foccacia.

snapseed-26

Något som inte är speciellt paleo, men i alla fall lågkolhydratskost och lchf, är denna underbart goda ostsufflé! Riktigt god med lite löjrom, cream fraice och gräslök eller finhackad rödlök.

20140705-110415-39855922

En god drink att bjuda på till denna maten är den här goda citrusdrinken. Man kan göra den med alkohol eller utan.

20140511-104351

Och avsluta smörgåsbordet med en god midsommartårta fylld med en citronkräm och garnerad med massor av bär!

snapseed-35

Jag hoppas att ni får lite sol på midsommarafton vart än ni bor.

Trevlig Midsommar!

Kommentera

